Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN Noble Digital B.V.

 

ARTIKEL 1: ALGEMEEN

 

1. Deze algemene voorwaarden betreffen de voorwaarden van Noble Digital B.V., hierna te noemen: “Noble Digital”, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder KvK-nummer: 94992959.

 

2. Met alle verwijzingen naar “Klant” wordt verwezen naar de partij aan wie Noble Digital haar diensten levert en aanbiedt, alsmede naar de partij die de opdracht aan Noble Digital verstrekt.

 

ARTIKEL 2: TOEPASSELIJKHEID

 

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en op alle Noble Digital-overeenkomsten. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

 

2. Het eventueel niet toepassen van een (deel van een) bepaling van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige bepalingen onverlet.

 

ARTIKEL 3: AANBIEDINGEN

 

1. Alle aanbiedingen van Noble Digital zijn, tenzij anders overeengekomen, vrijblijvend en vervallen automatisch na een termijn van 30 dagen.

 

2. De door Noble Digital gehanteerde prijzen zijn exclusief BTW en eventuele kosten. Deze kosten kunnen onder meer bestaan uit – maar niet uitsluitend – reiskosten, transportkosten en facturen van ingeschakelde derden. De kosten worden vooraf ter goedkeuring met de Klant besproken.

 

ARTIKEL 4: UITVOERING OVEREENKOMST

 

1. Noble Digital zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

 

2. Noble Digital heeft het recht om bij bepaalde werkzaamheden derden in te schakelen.

 

3. Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Noble Digital aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn, tijdig aan Noble Digital worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Noble Digital zijn verstrekt, heeft Noble Digital het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven bij Klant in rekening te brengen.

 

4. Indien Noble Digital of door Noble Digital ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden verrichten op de locatie van Klant of een door Klant aangewezen locatie, zal Klant kosteloos zorg dragen voor de door die medewerkers redelijkerwijs gewenste faciliteiten.

 

ARTIKEL 5: AANPASSINGSOVEREENKOMST

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een goede uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. Het tijdstip van voltooiing van de uitvoering kan daardoor veranderen. Noble Digital zal de Klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.

 

2. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële consequenties zal hebben, zal Noble Digital de Klant hierover vooraf informeren.

 

ARTIKEL 6: CONTRACTPERIODE EN UITVOERINGSVOORWAARDEN

 

1. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van twee kalendermaanden, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.

 

2. Opgegeven tijdstippen voor de voltooiing van een opdracht kunnen nimmer worden beschouwd als een fatale termijn, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen. Indien Noble Digital verwacht niet binnen de gestelde termijn aan haar verplichtingen te kunnen voldoen, stelt zij Klant daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

 

3. Noble Digital heeft het recht om (gedeeltelijke) vooruitbetaling van Klant te verlangen alvorens tot dienstverlening over te gaan.

 

4. Overschrijding door Noble Digital van een levertijd kwalificeert niet als een aan Noble Digital toerekenbare tekortkoming en rechtvaardigt de ontbinding van de overeenkomst door Afnemer niet, noch heeft dit tot gevolg dat Noble Digital aansprakelijk is voor de vergoeding van eventuele door Afnemer geleden schade.

 

5. Indien Afnemer mondeling akkoord gaat met offertes en opdrachtbevestigingen en de werkzaamheden worden uitgevoerd door Noble Digital, is Noble Digital gerechtigd voor werkzaamheden te factureren conform de gedeelde opdrachtbevestigingen.

 

ARTIKEL 7: VOORTGANG & UITVOERING WERKZAAMHEDEN

 

1. Noble Digital kan niet verplicht worden met de uitvoering van de werkzaamheden te beginnen voordat zij over alle benodigde gegevens beschikt en de eventueel overeengekomen (termijn)betaling heeft ontvangen. Indien hierdoor vertraging ontstaat, worden de opgegeven levertijden pro rata aangepast.

 

2. Indien de dienstverlening door oorzaken buiten de schuld van Noble Digital niet normaal of zonder onderbreking kan plaatsvinden, is Noble Digital gerechtigd de daaruit voortvloeiende kosten bij Afnemer in rekening te brengen. Dit zal in onderling overleg gebeuren.

 

ARTIKEL 8: APPARATUUR, SOFTWARE

Klant dient er op eigen risico voor te zorgen dat hij over goede apparatuur, programmatuur en andere (netwerk)faciliteiten beschikt om de diensten van Noble Digital te kunnen ontvangen.

 

ARTIKEL 9: HONORARIUM / VERGOEDING

 

1. Partijen komen de hoogte van het honorarium schriftelijk (e-mail of orderbevestiging) overeen. Het honorarium van Noble Digital is niet afhankelijk van de uitkomst van de opdracht(en).

 

2. Indien schriftelijke vastlegging van het honorarium niet heeft plaatsgevonden, is Noble Digital bevoegd dit vast te stellen op basis van haar gebruikelijke uurtarieven, geldend voor de periode waarin de werkzaamheden hebben plaatsgevonden.

 

ARTIKEL 10: VERTROUWELIJKHEID

 

1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar hebben verkregen. Deze verplichting blijft ook na beëindiging van de overeenkomst bestaan.

 

2. Het volgende wordt als vertrouwelijke informatie beschouwd:

A. alle informatie over een partij die tijdens de voorbereiding en de uitvoering van een overeenkomst in het bezit is of kan komen van de andere partij

B. alle informatie die door een partij als vertrouwelijk is aangemerkt en

C. alle gegevens, materialen, producten, inloggegevens, techniek, computerprogramma’s, specificaties,

handleidingen, businessplannen, software, marketingplannen, businessplannen, financiële informatie,

en andere informatie die door een partij wordt bekendgemaakt of ingediend, en

D. alle informatie over of ontvangen van een partij waarvan redelijkerwijs mag worden verwacht dat de andere partij vertrouwelijk is.

 

2. Beide Partijen zijn verplicht om zijn werknemers, agenten en onderaannemers die bekend zijn met de vertrouwelijke informatie schriftelijk op de hoogte te stellen om dezelfde geheimhoudingsplicht te verkrijgen als de Klant.

 

3. Indien een partij, haar medewerkers en/of door hem ingehuurde derden een verplichting uit deze overeenkomst niet nakomen, zal die partij terstond een onverminderde boete van € 5.000,- per overtreding betalen en bovendien worden aansprakelijk voor vergoeding van daadwerkelijke schade.

 

ARTIKEL 11: KLACHTEN

 

1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden, schriftelijk bij Noble Digital te worden gemeld.

 

2. Indien een klacht gegrond is, zal Noble Digital de overige werkzaamheden verrichten.

 

3. Het indienen van een klacht schort nimmer de betalingsverplichtingen van de Klant op.

 

ARTIKEL 12: INTELLECTUEEL EIGENDOM

 

1. Alle auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de dienstverlening van Noble Digital berusten bij Noble Digital. De Klant erkent deze rechten en zal zich van elke inbreuk onthouden.

 

2. Alle door Noble Digital verstrekte deliverables en documenten zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik door de Klant. Het is Klant niet toegestaan om van Noble Digital verkregen informatie in welke vorm dan ook openbaar te maken of te verveelvoudigen, tenzij dit schriftelijk door Noble Digital is toegestaan.

 

3. De Klant vrijwaart Noble Digital voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op de aan Noble Digital ter beschikking gestelde informatie en documenten die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

 

4. Noble Digital heeft het recht de bij de uitvoering van de werkzaamheden verworven kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover geen vertrouwelijke informatie van Klant bij derden terechtkomt.

 

ARTIKEL 13: AANSPRAKELIJKHEID

 

1. Adviezen van Noble Digital zijn inspanningsverbintenissen en geen resultaatsverbintenissen. Noble Digital is derhalve niet aansprakelijk ten aanzien van gegeven adviezen indien geen resultaat wordt behaald.

 

2. Noble Digital is niet aansprakelijk voor claims van Klant en/of derden die het gevolg zijn van, of verband houden met, door de Klant aan Noble Digital verstrekte onjuiste gegevens.

 

3. Iedere aansprakelijkheid van Noble Digital alsmede van haar medewerkers en de door Noble Digital bij de uitvoering van de opdracht ingeschakelde personen is beperkt tot het bedrag dat onder de beroeps-/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Noble Digital wordt uitbetaald.

 

4. Indien de in lid 3 genoemde verzekering van Noble Digital in een specifiek geval geen dekking biedt, is de aansprakelijkheid van Noble Digital alsmede van haar medewerkers en de door Noble Digital bij de uitvoering van de opdracht ingeschakelde personen beperkt tot maximaal het totale honorarium van de opdracht dat aan de opdrachtgever in rekening wordt gebracht.

 

5. De Klant vrijwaart Noble Digital voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Noble Digital toerekenbaar is.

 

6. Noble Digital is nimmer aansprakelijk voor schade die het gevolg is van fouten in door Noble Digital gebruikte programmatuur of andere computersoftware of informatie die via internet of intranet beschikbaar wordt gesteld, freeware of shareware.

 

7. Noble Digital is niet aansprakelijk voor schade in de vorm van omzetverlies, verminderde goodwill of andere gevolgschade die bij de Klant is ontstaan.

 

8. Noble Digital aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele aanwezigheid van virussen op de door haar aangeleverde informatiedragers of via internet aangeleverde of gedownloade gegevens of software. Klant dient de aangeleverde gegevensdragers, data of software zelf te testen op de aanwezigheid van virussen.

 

ARTIKEL 14: BETALINGEN

 

1. Betaling van facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

 

2. Klant zal de aan Noble Digital verschuldigde betalingen zonder korting of verrekening verrichten, tenzij in ondertekende overeenkomsten anders is bepaald. De Klant heeft niet het recht de betaling van facturen voor reeds verrichte werkzaamheden op te schorten.

 

ARTIKEL 15: INCASSOKOSTEN

 

1. Indien de Klant één of meer van zijn verplichtingen jegens Noble Digital niet nakomt, zijn alle kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, zoals met betrekking tot schriftelijke aanmaningen, dagvaardingen en inclusief de werkelijk gemaakte advocaatkosten, voor rekening van de Klant. .

 

ARTIKEL 16: EIGENDOMRESERVERING

 

Noble Digital behoudt zich de eigendom van de in het kader van de overeenkomst geleverde goederen en diensten voor tot het moment dat de Klant aan zijn daarmee samenhangende betalingsverplichtingen jegens Noble Digital heeft voldaan.

 

ARTIKEL 17: BUITENBEDRIJFSTELLING

 

1. Noble Digital heeft het recht geleverde producten en/of diensten (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken indien Klant een verplichting jegens Noble Digital ter zake van de overeenkomst niet nakomt, of in strijd handelt met de algemene voorwaarden. De verplichting tot betaling van de verschuldigde bedragen blijft ook tijdens de buitengebruikstelling bestaan.

 

2. Noble Digital activeert het product en de dienst daarbij zodra de Klant aan zijn verplichting heeft voldaan en een vast bedrag voor het product of de dienst heeft betaald.

 

ARTIKEL 18: RETOURNEREN VAN GEBRUIKTE PRODUCTEN/GOEDEREN

 

Indien Noble Digital bij de uitvoering van de opdracht producten en goederen aan de Klant ter beschikking heeft gesteld, is de Klant verplicht de geleverde goederen op verzoek van Noble Digital binnen 14 dagen in de oorspronkelijke staat, vrij van gebreken en volledig te retourneren. Indien de Klant deze verplichting niet nakomt, zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor zijn rekening.

 

ARTIKEL 19: OVERMACHT

 

In geval van overmacht is Noble Digital bevoegd de uitvoering van de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst op te schorten, dan wel de overeenkomst te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn. Indien de overmachtsituatie intreedt op het moment dat de overeenkomst gedeeltelijk is uitgevoerd, is de Klant verplicht zijn verplichtingen jegens Noble Digital tot op dat moment na te komen. Alle tot dan toe door Noble Digital gemaakte kosten zijn onmiddellijk en volledig opeisbaar.

 

ARTIKEL 20: OPSCHORTING, BEËINDIGING EN ONTBINDING

 

1. Noble Digital heeft te allen tijde het recht de overeenkomst schriftelijk op te zeggen.

 

2. Bij overeenkomsten met een looptijd van één jaar of korter kan de Klant de overeenkomst opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.

 

3. Indien de overeenkomst tussentijds door de Klant wordt opgezegd, heeft Noble Digital vanwege het daaruit voortvloeiende bezettingsverlies recht op een vergoeding die aan Noble Digital kan worden toegerekend, tenzij er sprake is van feiten en omstandigheden waarop de opzegging aan Noble Digital toerekenbaar is.

 

4. Noble Digital is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien: Klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt; na het sluiten van de overeenkomst aan Noble Digital omstandigheden ter kennis zijn gekomen die goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen; de Klant bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is, heeft Noble Digital het recht de overeenkomst te ontbinden.

 

5. Noble Digital heeft tevens het recht de overeenkomst te ontbinden indien er zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst redelijkerwijs niet voor Noble Digital kan plaatsvinden.

 

6. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Noble Digital op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

 

7. Indien Noble Digital tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op geen enkele wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten, op welke wijze dan ook.

 

8. Indien de ontbinding aan de Klant toerekenbaar is, heeft Noble Digital recht op vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan.

 

9. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Noble Digital, zal Noble Digital in overleg met de Klant zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Klant toerekenbaar is. De extra kosten die dit met zich meebrengt, worden aan de Klant in rekening gebracht.

 

10. Indien de Klant een geplaatste bestelling geheel of gedeeltelijk annuleert, worden de bestelde of gereedgemaakte artikelen, vermeerderd met de eventuele reeds gemaakte kosten, de gederfde winst daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, volledig aan de Klant in rekening gebracht.

 

ARTIKEL 21: GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK RECHT

 

1. Geschillen tussen Noble Digital en Klant zullen worden beslecht door de bevoegde rechter te Amsterdam, ook indien Klant geen in Nederland gevestigde partij is.

 

2. Noble Digital behoudt het recht om Klant te dagvaarden voor de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter.

 

3. Op elke overeenkomst tussen Noble Digital en Klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

ARTIKEL 22: WIJZIGING VAN VOORWAARDEN

 

Noble Digital is bevoegd de algemene voorwaarden te wijzigen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van ingebruikname en na verzending van de gewijzigde voorwaarden door Noble Digital aan de Klant.

 

Scroll naar boven